skip to Main Content

Op dit moment is onze showroom al 9 weken gesloten. Nooit eerder in ons ruim 100-jarig bestaan is het voorgekomen dat we de winkel hebben moeten sluiten, zelfs niet in de moeilijke oorlogsjaren, waarin mijn opa zijn bedrijfsactiviteiten wel mocht voortzetten. De tijden van nu zijn natuurlijk onvergelijkbaar met die van toen, maar wat wel overeenkomt is de creativiteit die je als ondernemer nodig hebt om je door een dergelijke lastige periode, die ver buiten het zogenaamde ‘ondernemersrisico’ valt, heen te slaan.

Met ons team hebben we er de afgelopen weken dus vooral ‘de schouders’ onder gezet. Achter gesloten deuren hebben vele klanten ons gelukkig weten te vinden, waardoor we nu toch met mooie plannen bezig zijn om woonwensen te realiseren. Het vergt hier en daar wat meer inspanning, maar onmogelijk is het zeker niet!

Omdat het kopen op afspraak in de winkel nog altijd niet is toegestaan gaan we naar de mensen thuis, ‘gewapend’ met laptop en stalenmateriaal. In sommige gevallen betekent dit met 2 volle sporttassen, kratten en soms nog losse spullen erbij ‘op expeditie’. Voor sommige producten, zoals gordijnen is het echter onmogelijk om al onze stalen, ruim 15 meter aan hangers, mee te nemen. Dit betekent dat je nog wel eens een keertje terug moet komen als je nu net niet de juiste selectie hebt meegenomen bij een eerste bezoek, maar uiteraard doen we dat graag.

Waar het gaat om bijvoorbeeld het ‘proefzitten’ in een bank, stoel of fauteuil nemen we die gewoon mee of laten we die voorafgaand aan het bezoek van onze adviseur bij de klant thuis ‘op zicht’ bezorgen. En hebben wij het model niet in onze showroom staan, dan regelen wij een exemplaar via de fabrikant of gaan wij met de klant samen naar de fabrieksshowroom als die er is. Want een zitmeubel koop je nu eenmaal niet ‘van een plaatje’!

Back To Top