skip to Main Content

Nu de winkels al weer geruime tijd geopend zijn denken velen dat de problemen als gevolg van Corona voor ons eigenlijk wel voorbij zijn. Natuurlijk, we vinden het heerlijk dat we weer mensen in de zaak mogen ontvangen en wat betreft het aantal mooie opdrachten dat we mogen uitvoeren hoort u mij niet klagen. Maar zo langzamerhand krijgen we te maken met andere onaangename situaties die nog altijd het gevolg zijn van deze langdurige crisis.

Veel toeleveranciers hebben te maken met leveringsproblemen. Enerzijds omdat door eerder verzuim of zelfs sluiting de productie nog altijd achter loopt bij een toenemende vraag, maar ook is er een gebrek aan verschillende materialen. Polyetherschuim, dat wordt gebruikt in onder meer zitmeubelen is schaars en aluminium onderdelen zoals bijvoorbeeld kastscharnieren en grepen zijn moeilijk verkrijgbaar. En waar het gaat om verlichting of domotica hebben onze leveranciers te maken met het wereldwijde tekort aan computerchips, waardoor de productie van sommige modellen zelfs geheel stil ligt.

Waar voor 2020 de levertijden gemiddeld zo’n 6-8 weken waren, komt het nu steeds vaker voor dat we onze klanten moeten vertellen dat de gewenste meubels een levertijd hebben van soms meer dan 16 weken! Dit kunnen we niet oplossen, maar gelukkig kunnen we het leed soms wel beperken.

Zo hebben we in overleg met de leverancier van elektrische vouwgordijnen (waarvan de motoren als gevolg van het tekort aan computerchips niet konden worden geleverd) bestelde producten in eerste instantie handbediend uitgeleverd en later alsnog omgebouwd. We hebben voor klanten die erg lang hebben moeten wachten op een nieuwe bank tijdelijk een leenbank neergezet en ook hebben we al diverse leengordijnen ophangen om mensen tijdelijk van een verduisterde slaapkamer te voorzien.

Maar op tijd beginnen aan nieuwe interieurplannen is met de huidige levertijden natuurlijk het beste! Zo voorkomt u onaangename verrassingen.

Back To Top