skip to Main Content
Oneindige Service?

Nu mensen meer thuis verblijven ontvangen we de laatste maanden relatief meer serviceverzoeken dan voor die tijd. Waarschijnlijk valt dat net niet meer goed sluitende kastdeurtje, de iets scheeftrekkende jaloezie of de vlek die niet meer uit het tapijt is gegaan nu toch meer op dan voorheen.

Natuurlijk, als servicegericht bedrijf proberen we altijd een probleem zo snel mogelijk op te lossen. Soms vallen tekortkomingen nog onder de fabrieksgarantie, maar in veel gevallen gaat het om dingen die pas na jaren optreden, of het gevolg zijn van ‘ongelukjes’. Het werken met leveranciers die producten van een hoge kwaliteit leveren brengt dit met zich mee. Dat wil overigens niet zeggen dat sommige producten niet aan ‘normale’ gebruiksslijtage onderhevig zijn.

Gelukkig kunnen we in veel gevallen iets betekenen. Met reserve-onderdelen die wij zelf nog voorradig hebben, die nog bij de leverancier zijn te bestellen, of met creatieve oplossingen die we zelf maken of bedenken komen we in veel gevallen tot een oplossing waarbij een product toch nog langer mee kan. Soms kunnen we klanten verrassen doordat we van bijvoorbeeld kastensystemen van Interlübke of toebehoren van gordijnrails nog reserveonderdelen in ons magazijn hebben liggen van soms wel 40 jaar oud. En omdat dit ook bij enkele fabrikanten bekend is vragen zij bij ons soms naar hun ‘oude’ onderdelen! ‘Wie wat bewaard, die heeft wat’ zullen we maar zeggen!

Dat het verlenen van service niet automatisch betekent dat het tot in de eeuwigheid ‘gratis’ is, is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Zo meldde zich onlangs een verontwaardigde klant die geen € 30,00 wilde betalen voor (uitsluitend) het monteren en opnieuw afstellen van een vervangend scharnier in een kast van ruim 20 jaar oud. Scharnieren zijn ‘bewegende’ onderdelen en derhalve aan slijtage onderhevig. Ik vraag mij dan weleens af waarom een rekening van de autodealer voor bijvoorbeeld nieuwe remblokken (immers ook slijtage) in de regel geen discussie oplevert. Gelukkig zijn dit uitzonderingen en zijn er legio relaties die onze vergaande service enorm waarderen!

 

Back To Top